Omschrijving
De vraagprijs voor het totaal is € 1.900.000,-- k.k.
De koper is verplicht de erfpachtcanon bij uitgifte van het perceel met de daarop bevindende opstal en het appartementsrecht eeuwigdurend af te kopen door voldoening van een afkoopsom van € 1.240.000,-- k.k.
De vraagprijs voor de eenmalige vergoeding voor de waarde van de opstal (verhuurbare vloeroppervlakte is 426m2) bedraagt: € 660.000,-- k.k.
Het object is een combinatie van een oud schoolgebouw en een appartementsrecht op de begane grond in het naastgelegen gebouw. Het object is thans in gebruik als diverse bedrijfsruimten met een bijbehorende tuin van ca. 155 m2.
Mocht de kopende partij er voor kiezen om in de toekomst woningen te realiseren in het object, dan is het realiseren van woningen op basis van de erfpachtvoorwaarden toegestaan. In het voorontwerp bestemmingsplan "De Pijp 2018" wordt enkel wonen toegestaan. Het object heeft geen monumentenstatus.
Indeling:
Het verhuurbare vloeroppervlakte (VVO) van de begane grond is 254 m2 en bestaat uit meerdere bedrijfsruimtes, een containerruimte en een toiletgroep. Tevens toegang tot de royale tuin van ca. 155 m2.
De eerste verdieping heeft een VVO van 126 m2 en bestaat uit meerdere kantoorruimten, gang en een toilet. Het balkon aan de achterzijde is bij de ruimte getrokken.
De derde verdieping heeft een VVO van 46 m2 en bestaat uit een overloop met CV-opstelling en 2 kantoorruimten, tevens is er toegang tot een buitenruimte.
Locatie:
Het object is gelegen in stadsdeel Zuid, in de Pijp, nabij de Ferdinand Bolstraat, de Ceintuurbaan en het Sarphatipark. Winkels, restaurants en musea zijn op korte afstand van het appartement gelegen. Met het openbaar vervoer (tram 3, 12, en 24) en met de auto (middels de afslag S 109) is dit object goed bereikbaar. In de toekomst zal het object ook uitstekend te bereiken zijn via metrostationstation De Pijp van de in ontwikkeling zijde Noord/ Zuidlijn die een directe verbinding heeft met het Centraal Station en met metrostation Zuid (in dienststelling naar verwachting in juli 2018). Op dit moment is parkeergarage Albert Cuyp in aanbouw met 600 parkeerplaatsen, deze is op loopafstand gelegen.
Bezichtigingen:
Het object is nu verhuurd, wij hebben vaste data afgesproken met de huurder waarop wij met u het object kunnen bezichtigen. U kunt voor het maken van een afspraak contact opnemen met ons kantoor.
Documentatie:
De stukken betreffende dit object zijn in te zien via de digitale kluis op onze website. Het
wachtwoord voor deze kluis kunt u opvragen via kantoor.
Erfpacht:
De koper (in dit geval de erfpachter genoemd) is op grond van het Uitgiftebeleid eeuwigdurende erfpacht 2016 verplicht de canon bij uitgifte van het terrein met de daarop bevindende opstal en het appartementsrecht) af te kopen door voldoening van de afkoopsom; deze is vastgesteld op € 1.240.000,-- k.k. In dit geval moet bij de uitgifte, naast de eenmalige vergoeding voor de waarde van de opstal, dus ook de afkoopsom worden betaald.
U kunt de Algemene Bepalingen 2016 en overige informatie omtrent erfpacht vinden via de website: www.amsterdam.nl/erfpacht.
"Van Traa-bepalingen":
De erfpachtuitgifte van dit object geschiedt onder toepassing van de zogenaamde ‘Van Traa-bepalingen’. Voor meer informatie hierover zie ook: www.amsterdam.nl/aanbodvastgoed.
Huurder:
Er is een huurovereenkomst betreffende een bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230A BW. De huur is op jaarbasis ca. € 58.000,--. Het object wordt gehuurd door een stichting die het gebruikt als kunstenbedrijvencentrum. Het object wordt in verhuurde staat opgeleverd.
VvE:
Het appartementsrecht maakt onderdeel uit van de VvE Van Ostadestraat 89-95/ Ferdinand Bolstraat 146-156. De servicekosten bedragen circa € 80,-- per maand. VvE stukken zijn op te vragen bij ons op kantoor.
Documenten:
Er zijn diverse documenten beschikbaar, o.a. bestemmingsplan gegevens, bodemonderzoek, energielabel, funderingsonderzoek, huurovereenkomst, VvE stukken, verzekeringsgegevens, kadastrale gegevens, een asbestinventarisatie, meetcertificaat met plattegronden, uitgiftetekening, concept erfpachtovereenkomst, financieel kader en het biedingsformulier. Deze documenten zijn op te vragen bij ons kantoor.
Bieding:
Onze opdrachtgever, de gemeente Amsterdam, heeft ons verzocht om het object minimaal zes weken openbaar aan te bieden (o.a. op Funda). Binnen deze periode van zes weken zal het object Van Ostadestraat 89 dan ook niet aan een gegadigde worden gegund. De biedingstermijn sluit op 25 augustus 2017, voor 15:00 uur. De bieding dient verstuurd te worden aan Lubbers en Dijk notariaat. Een biedingsformulier is verkrijgbaar bij ons op kantoor.
Het vastgoed wordt aangeboden onder voorbehoud van een screening in het kader van de integriteit van de erfpachter, op basis van het gemeentelijk integriteitsbeleid en een bestuurlijk besluit van het college van Burgemeester en Wethouders van Amsterdam.
Op deze verkoop zijn diverse aanvullende bepalingen c.q. bijzonderheden van toepassing, waaronder de waarborgsom, meer informatie hierover kunt u vinden in het financieel kader.
Het financieel kader verkoop uitgifte en de brochure 'Verkoop van gemeentelijk vastgoed' zijn van toepassing op deze aanbieding. In deze brochure heeft de gemeente Amsterdam de (proces)voorwaarden waaronder de gemeente Amsterdam haar gemeentelijk vastgoed aanbiedt nader uitgewerkt. Deze brochure kunt u downloaden van de website www.amsterdam.nl/aanbodvastgoed. Het financieel kader is verkrijgbaar bij ons op kantoor.
Na een positief besluit van het college zal de erfpacht worden gevestigd op basis van de Algemene Bepalingen voor eeuwigdurende erfpacht 2016 Amsterdam.
Juridische levering en vestiging van het erfpachtrecht:
Deze vindt plaats uiterlijk op 1 december 2017 met inachtneming van de ontbindende voorwaarden zoals opgenomen in de erfpachtovereenkomst.
Lees de volledige omschrijving